Dieta przyjazna skórze

Dieta przyjazna skórze

Czy to, co jemy, może wpływać na to, jak wyglądamy? Tak. Wiadomo nie od dziś, że nasza dieta ma ogromny wpływ na ogólny stan naszego zdrowia oraz na nasz wygląd. Jak powinna wyglądać dieta, dzięki której nasza skóra zachowa swój atrakcyjny wygląd na dłużej? Po jakie produkty warto sięgać z myślą o jeszcze skuteczniejszej ochronie przed zmarszczkami? Oto kilka produktów, po które warto sięgać ze względu na troskę nie tylko o swe zdrowie, ale i o swą skórę.

„Witaminki, witaminki….”

Nasza skóra potrzebuje wielu cennych witamin, dzięki którym może zachować swój atrakcyjny wygląd i dobrą formę. W gronie tych, które są wyjątkowo ważne dla naszego wyglądu, znajduje się beta-karoten. Można go znaleźć w żółtych i pomarańczowych owocach oraz warzywach, jak np. marchew lub morele. Dodatkowo zawarty w tych warzywach beta-karoten nadaje naszej skórze „ śniadego” odcieniu. Znacznie zdrowszy sposób na opalanie niż leżenie plackiem godzinami na plaży. Wiele dobrego dla naszego wyglądu mogą też zrobić witaminy z grupy B. Ich cennym źródłem jest wątroba oraz sardynki, choć i w jajach, i w płatkach zbożowych możemy znaleźć spore ich ilości. Truskawki, pomidory oraz cytrusy to kolejne produkty, które powinna uwzględniać nasza dieta. W tych produktach znajduje się wiele witaminy C, dzięki której nasza skóra może dłużej cieszyć się dobrą formą i atrakcyjnym wyglądem. Dodatkowo witamina C zwiększa odporność naszego organizmu na infekcje. Ważne są też te produkty, w których znajduje się witamina E – nie bez powodu nazywana witaminą młodości. Można ją znaleźć w liściastych warzywach oraz w roślinnych olejach, dobrym jej źródłem są też pełne ziarna zbóż. Dieta, która ma pomagać nam w trosce o wygląd skóry, musi tez uwzględniać obecność tłustych ryb morskich. Łosoś, makrela czy tuńczyk to bardzo dobre źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają rewelacyjny wpływ na stan naszej skóry.

Podsumowanie

Nasza skóra, podobnie jak cały nasz organizm potrzebuje więc codziennej dawki witamin zawartych w warzywach, owocach, rybach morskich. Dostarczajmy ich w różnych posiłkach: śniadaniu, obiedzie, podwieczorku czy kolacji, celem zapewnienia skórze elastyczności, jędrności i zdrowego wyglądu.

  • icia

    Kiedyś jak piłam dużo soku z marchewki, to mama zabrała mnie do lekarza bo myślała ze dostałam żółtaczki, taką żółtą skórę miałam hehehe

  • ajrusia

    Warzywa są dobre nie tylko dla skóry, ale i dla całego organizmu

  • osssa

    Nie wystarczy się smarować różnymi kosmetykami. Trzeba ją odżywiać od środka. Warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa.

    • agnieszka-82

      Ludzie kupują drogie kosmetyki, a nie wiedzą, że stan skóry poprawi dieta. To przecież tak oczywiste, chociaż łatwiej zajadać się drożdżówkami i smarować kremami

      • liljana

        no łatwiej, łatwiej….. 🙂

        • justyna

          ale niektóre z nich są naprawde dobre

  • Emanuel

    Ja też lubie, ale bardziej tak co drugi dzień. Bo codziennie jakbym jadł to by mi sie przejadło